Foto's zijn niet meer zichtbaar op het forum, wie kan mij helpen aan de cc diagnose codes.

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
TopsyCrets

Foto's zijn niet meer zichtbaar op het forum, wie kan mij helpen aan de cc diagnose codes.

Bericht door TopsyCrets »

Ik heb sinds kort een Renault Safrane 3.0 v6, nu geeft Miep een melding dat de klimaatbeheersing service nodig heeft. Ik heb dan ook de airco laten bijvullen bij de garage, nu blijft de melding terugkomen. Na het doorlezen van het forum heb ik de cc diagnose geprobeerd, en nu geeft hij bij rechts 8d aan. Alleen is het voor mij niet mogelijk om de foto's met de foutcodes te bekijken. Zou iemand mij kunnen helpen zodat ik in de juiste hoek kan zoeken.

Met vriendelijke groeten
Stefan Masselink

AS1 (Anne)
Administrator

Re: Foto's zijn niet meer zichtbaar op het forum, wie kan mij helpen aan de cc diagnose codes.

Bericht door AS1 (Anne) »

Stefan, ik heb de foto's weer teruggezet. Succes.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

TopsyCrets

Re: Foto's zijn niet meer zichtbaar op het forum, wie kan mij helpen aan de cc diagnose codes.

Bedankt voor de reactie :D

Heb alleen nog het volgende probleem, aan de linkerzijde gaan de codes van 0 tot 7. Deze geven allemaal b aan. Aan de rechterzijde gaan de codes van 0 tot 8, alles is b. Alleen 8 geeft d aan. Zie bijlage.

Ik hoop dat iemand hier de betekenis voor weet, anders moet ik toch naar de Renault dealer ben ik bang. Ik heb zelf gekeken of er spanning op de airco pomp komt, maar er is geen stuurstroom meetbaar.

Met vriendelijke groet
Stefan Masselink
Bijlagen
IMG_20200527_185758467.jpg
IMG_20200527_185758467.jpg (3.57 MiB) 421 keer bekeken

TopsyCrets

Ik vraag dit natuurlijk omdat in de foto's van de kn-base cc diagnose rechts geen 8 staat :wink:

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Als je via Google op "safrane 8d" zoekt dan vind je een link naar een Frans forum wat hier over gaat.
Je moet je wel eerst registreren.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP »

Zo aan de bekleding en het dashboard te zien, hebben we het te doen met een `97 3.0 V6-12klepper.
Die hebben meer sensoren dan de "standaard" Safrane`s.
In Google kom ik maar één melding tegen die het over een ruitensproeier tank niveau indicator heeft.
Er zijn meerdere extra meetpunten op een Ini, waarschijnlijk ook de 8D melding.
10j geleden had ik ook zo`n Ini met dezelfde bruin/beige kleurstelling (zeldzaam)
Daar kwam ik o.a. ook een extra motorblok sensor tegen. Mij staat mij bij dat de 8D aanduiding geen functie heeft bij een Ini, maar zeker weet ik dit niet meer.

Wie er meer van weet, mag het zeggen ...... :oops: :oops: :oops:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/230.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 231.000Km 3e aut bak

Plaats reactie